ריפוי סימפטומים לעומת ריפוי סיבה לתחלואה –

ד

כבר בתחילת דרכו של ד"ר דרור רובינסון כרופא, התרשם ד"ר רובינסון שיש צורך לעודד ריפוי טבעי של הגוף לעומת טיפול בתסמינים כגון הורדה של לחץ דם, או הורדת רמת סוכר בדם.

הדרך לריפוי טבעי לעיתים קרובות הינה על ידי עידוד התגובה הטבעית של הגוף. במשך כשלושים שנה עסק ד"ר רובינסון בפיתוח שיטות ריפוי טבעי של הגוף על ידי עידוד תאי גזע.  המחלה הראשונה בה עסק ד"ר דרור רובינסון היתה שחיקה של סחוס.  מדובר במחלת מפרקים ניוונית שגורמת לפגיעה תפקודית קשה. אחת החברות שיזם בשעתו בתחום היתה "פרוכון".  החברה עסקה בהשתלת תאי סחוס שעברו תרבית והשתלה שלהם אפשרה ריפוי של פגיעות סחוס.

בשנים האחרונות חקר ד"ר רובינסון את הריפוי של הסחוס והעצם התת סחוסית על ידי השתלת אלמוג. שיטה מעניינת זו פותחה על ידי פרופסור רזי וגו מבאר שבע  ומוסחרה על ידי חברת CARTIHEAL .  היתרון של שיטה זו הינה האפשרות לרפא סחוס מפרקי ולהחזיר תפקוד בצורה טבעית אם כי תוך כדי ניתוח.

בשנים האחרונות, חוקר ד"ר רובינסון בעיקר את השיטות הלא ניתוחיות לגרום לגוף לרפא את עצמו.  אחת השיטות הינה שימוש ב PRF.

מדוע נוטה ד"ר דרור רובינסון לכיוון זריקות PRF  כאמצעי להקלת כאב מקומי?

PRF הינו מקטע המבודד מן הדם של המטופל עצמו. מדובר למעשה בצורה של הפעלה של מערכת הריפוי הטבעי של הגוף כדי לעצור תהליך דלקתי ולהתחיל תהליך ריפוי.

PRF  הינה שיטה שפותחה על ידי פרופסור שוקרון שהינו רופא מרדים בצרפת. הוא למד כי ניתן לזרז ריפוי של פצעים על ידי השתלה של PRF. עיקר הניסיון שלו היה בתחום רפואת השיניים שם יש לעיתים קרובות חוסר של עצם ופצעים נרחבים בפה כאשר מבצעים השתלות שיניים. נראה כי עידוד הריפוי הטבעי של הגוף מזרז מאוד ריפוי הפצעים במקרים אלו וגם גורם ליצירת עצם. לכן שיטת ה -PRF  מאוד שכיחה היום ברפואת שיניים.

דרכו של ד"ר דרור רובינסון בשיטה הטבעית לריפוי הגוף –

ברפואה המערבית בה עוסק ד"ר רובינסון זה 35 שנה, ישנה נטייה לטפל על ידי תרופות ולא על ידי עידוד הריפוי העצמי של הגוף. הסיבה לכך הינה כי קל יותר לטפל בסימפטומים ולא לנסות לרפא מן השורש את התחלואה.

לכן לעיתים קרובות אנו נתקלים באנשים שמטופלים בו זמנית בסוכרת על ידי מומחה סוכרת, בבלוטת תריס על ידי אנדוקרינולוג, בלחץ דם על ידי רופא משפחה או פנימאי, בדיכאון על ידי פסיכיאטר או רופא משפחה ובהפרעת שינה על ידי מעבדת שינה.

כאשר בודקים ומתבוננים במספיק מקרים כאלו מבינים לפתע שמדובר בעצם בסימפטומים. הבעיה הבסיסית של מטופלים אלו הינה תהליך דלקתי שאינו בשליטה.

התהליך הדלקתי לעתים קרובות נובע מתזונה לקויה (חבור לאתר התזונה) בעיקר תזונה עשירת סוכר שהינה גורם חשוב לדלקת ותזונה עשירה בשומן ממקור צמחי שהינו בעיקרו חומצות אומגה 6.

אחת השאלות הינה איך אתה יכול להפעיל תהליך ריפוי עצמי בגוף?  הטיפול הנכון הינו שילוב של שינוי תזונתי, טיפול בקנאביס רפואי כדי להפחית דלקת וכן טיפול מקומי לעידוד ריפוי.

מדוע לעיתים יש צורך לעודד ריפוי מקומי?

בחלק מהמטופלים הפגיעה המקומית הינה קשה לדוגמא קרע של גיד שרוול, נקע של קרסול, דלקת של בורסה בברך או בפרק ירך ודלקת של מרפק טניס. (כל אחד מאלו זה הגדרה נפרדת)

במקרים כאלו יש מקום לטיפול מקומי בנוסף לטיפול המערכתי.  הטיפול המקומי יכול להיות על ידי הזרקת PRF  או לעיתים הזרקה של אוזון או שילוב של השניים.  היתרון בטיפול זה הינו הריפוי המהיר המקומי תוך הפחתת כאב ניכרת.